De Europese Commissie heeft de campagne ‘Taste the Ocean’ gelanceerd. Een social mediacampagne waarin topchefs de consumptie van duurzaam gevangen of geproduceerde vis, schaal- en schelpdieren promoten. Met de campagne wil de Europese Commissie de consument bewust maken van het belang van lokale, seizoensgebonden en duurzame consumptie. Daarnaast vraagt de Europese Commissie via deze weg aandacht op de schoonheid van de visserijsector, maar ook op hun uitdagingen en complexiteit.
Nederlandse bijdrage
De campagne #TastetheOcean loopt over enkele maanden, waarin op dit moment (van 12 tot 16 april 2021) de focus ligt op Nederland. Het Nederlands Visbureau – waar de Nederlandse Vissersbond partner van is – speelt een coördinerende rol in de invulling van het Nederlandse deel van de campagne. Tweesterren chef Stefan van Sprang van restaurant ‘Aan de Poel’ in Amstelveen heeft voor de campagne een Noordzeetong met gemarineerde kool bereid.
Bekijk hier de video van chefkok Stefan van Sprang:
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met het Nederlands Visbureau via deze link.