Om de streekproducten uit onze eigen Noordzee onder de aandacht te brengen van de Nederlandse consument, heeft het Nederlands Visbureau voor 2018 weer de Vis van de Maand-kalender samengesteld.
Door iedere maand extra aandacht te vestigen op één vissoort in de horeca, visdetailhandel, supermarkten en media, probeert het Visbureau meer collectieve aandacht en publiciteit te krijgen voor het betreffende visje. Meer aandacht, meer vraag en daar kan de hele vissector van profiteren.
Ook gewenste bijvangst in het spotlicht
Naast de bekende vis- en zeevruchtsoorten als kabeljauw, haring, makreel, schol, tong, garnalen en mosselen staan ook ‘bijvangst’-delicatessen als wijting, heek, tongschar, poon en griet op deze kalender. Iedere maand kan de visverkoopbranche op de vis van de maand inhaken met een menu van de maand, het verspreiden van recepten en het prominent presenteren van de vis in de viskraam of het winkelschap.
Aandacht en verleiding
“Wanneer je in een bepaalde maand bij herhaling aandacht gevestigd ziet op één vissoort bij de marktkraam, in de supermarkt, bij de groothandel, in een restaurant en in de media, dan kun je bijna niet anders dan je er een keer toe laten verleiden,” stelt Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau.
Breed gedragen
Het Nederlands Visbureau introduceerde eerder de kalender ‘vis van de maand’, om telkens een andere soort van het hele palet aan vis, schaal- en schelpdieren onder de aandacht te brengen. Deze kalender wordt nu jaarlijks opgesteld door vertegenwoordigers uit de aanvoersector, handel en verwerking en detailhandel. Een breed gedragen kalender.
Wie nu één of meer artikelen koopt in de webshop van het Nederlands Visbureau, wacht een leuk extraatje: bij elke bestelling ontvangt u een de Vis van de Maand kalender 2018 (zolang de voorraad strekt).
Meer informatie
Neem voor meer informatie over dit onderwerp contact op met het Nederlands Visbureau, T 088 – 3369655 of info@visbureau.nl
<< Terug naar het Weekjournaal