Nederlandse consumenten bewust maken van duurzame vis is het doel van de Wereld natuur Fonds. Er is gezamenlijk een Campagne ontwikkeld ‘De Bewuste Visweek’ door Wereld Natuur Fonds, Marine Stewardship Council en Aquaculture Stewardship Council. Supermarktketens, visdetaillisten, cateraars, visleveranciers en bekende vismerken steunen het initiatief. Om de visbestanden gezond te houden, kwetsbare kustgebieden te ontzien en ook in de toekomst een groeiende wereldbevolking van vis te kunnen voorzien is het belangrijk dat vis die consumenten eten duurzaam gevangen is en verantwoord gekweekt.
Uitgebreid assortiment
Vanaf de start van de Bewuste Visweek op maandag 17 september vinden op tal van plekken in Nederland acties plaats om consumenten te wijzen op het belang om duurzaam gevangen of verantwoord gekweekte vis te eten. De consumenten worden erop geattendeerd hoe uitgebreid het assortiment vis-, schaal- en schelpdieren met het ASC-keurmerk en MSC-keurmerk is. Tijdens de Bewuste Visweek ontdekken consumenten bijvoorbeeld hoe uitgebreid het assortiment vis-, schaal- en schelpdieren met het ASC-keurmerk en MSC-keurmerk is, waar zie die kunnen aanschaffen en hoe ze die kunnen bereiden. Bekijk hier de campagne.