Hoe kunnen processen rondom de certificering van kotters soepeler verlopen? Die vraag wil de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) uitzetten bij vissers in een zogeheten klantenpanel.
Gehoor geven aan vissers
“Voor de ene visser is het onduidelijk aan welke eisen ze moeten voldoen voor de certificering, voor de andere visser duurt het certificeringstraject te lang”, zegt Johan van Ee, teamleider Vergunningverlening Scheepvaart Buitendienst. “We willen graag een stap vooruit gaan in onze certificeringsprocessen en daarin ook gehoor geven aan de vissers. Daarom organiseren wij een klantenpanel waar vissers zich bij aan kunnen sluiten. Het klantenpanel komt één of twee keer bij elkaar om te sparren over hoe wij het voor de hen eenvoudiger kunnen maken om certificaten aan te vragen en interne processen efficiënter in te richten.”
Bijdrage leveren
De Nederlandse Vissersbond is blij dat ILT de vissers wil betrekken bij deze ontwikkeling. “Dit is de kans om als visser een bijdrage te leveren aan een betere certificering”, aldus Derk Jan Berends van de Nederlandse Vissersbond. “Ik adviseer elke visser die tips heeft voor ILT of deel wil nemen aan het klantenpanel om contact op te nemen met Johan van Ee.”
Meer informatie
Ben jij een visser en wil je je graag aanmelden voor het klantenpanel van ILT? Neem dan contact op met Johan van Ee via johan.van.ee@ILenT.nl of 0652525932.