Van Jamie Oliver-viskalender tot Tefal pannenspaaractie, van monsterboekje voor de jeugd tot het welbekende eerste vaatje Hollandse Nieuwe en het Visculinair Magazine.
In het Jaarverslag 2016 krijgt u in een paar muisklikken een overzichtelijke indruk van de activiteiten die het Nederlands Visbureau het afgelopen jaar heeft ondernemen om onze vis te promoten.
Klik hier om het jaarverslag te openen
Johan Nooitgedagt, ook dagelijks bestuurslid van het Visbureau naast zijn taak als voorzitter van de Nederlandse Vissersbond: “Het is bewonderenswaardig dat het Nederlands Visbureau met een relatief zeer klein budget zoveel op de ‘trommel van promotie voor vis’ weet te slaan. De dragende organisaties hebben wel uitgesproken meer promotiegelden voor Noordzeevis beschikbaar te willen stellen, maar daar is nu nog steeds niets van terecht gekomen. Ik ben van mening dat de sector zichzelf tekort doet en dat er veel meer positiviteit voor Noordzeevis uit de consumenten is te halen. Het is een gemiste kans wanneer vissers daar niet meer aan willen bijdragen. Juist nu er weer wat vlees op de botten komt.”