De eerste editie van #VanKotterTotKeuken op vrijdag 10 oktober was een groot succes. Door het hele land deelden vissers, verwerkers, handelaren, visafslagen en koks hun trots op de Nederlandse visserij. Van beelden op zee tot gerechten in de keuken – de hele keten deed mee.
De campagne, een initiatief van de Nederlandse Vissersbond en de vissector, leverde meer dan vijfhonderd berichten op sociale media op, samen goed voor een bereik van ruim honderdduizend mensen.
Voorzitter Johan Nooitgedagt: “De saamhorigheid en creativiteit binnen de sector hebben ons echt verrast. Dit smaakt duidelijk naar meer.”
Ook na deze succesvolle dag blijft de Nederlandse Vissersbond elke vrijdag #VrijdagVisdag vieren op social media. Bekijk op vissersbond.nl/visdag hoe de sector zich van haar beste kant liet zien – met trots, vakmanschap en passie voor vis. En met zoveel enthousiasme in de sector kijken we nu al uit naar een vervolg van #VanKotterTotKeuken in 2026.
Voor meer informatie
Contact opnemen met het team Nederlandse Vissersbond, T 0527-698151 of secretariaat@vissersbond.nl,
vragen naar Simone Kempenaar of Jannieke Bogerd.